Юрист за освітою, Дж. Селден раніше за інших
зрозумів, що заробити на винаході можна правильно описавши принцип його дії,
своєчасно його запатентувати і постійно стежити за виробниками.
Коли автомобіль з бензиновим двигуном довів свою спроможність, Селден,
грунтуючись на пріоритетній даті подання заявки (1879 рік), 5 листопада 1895
року отримав патент № 549160, який давав йому право вимагати плату за його
використання з кожного виробника автомобілів з бензиновим двигуном.
Патент був сформульований таким чином, що будь-який
екіпаж з бензиновим двигуном підпадав під цей опис, а отже, автоматично
вважався винайденим Селденом.
У 1903 році за підсумками процесу суд не тільки
змусив одну компанію заплатити Селдену за патент, але і зобов'язав автовиробників
створити асоціацію, щоб регулювати використання патенту. Члени створеної
незабаром «Асоціації ліцензованих автовиробників» ALAM придбали патент у
Селдена і повинні були відраховувати його власникові 1,25% виторгу з кожного
продажу автомобіля, включаючи імпорт.
Реальний автомобіль Селден був змушений побудувати
лише під час тяганини з Генрі Фордом. Ось тоді-то і вдалося довести, що його
машина - не автомобіль, а віз з моторизованим передком: його двигун,
розташований на передній осі, повертався разом з ним і крутив передні колеса.
Після 8 років судових розглядів у 1911 році адвокатам Генрі Форда вдалося
довести, що в конструкції пересувного екіпажу Селдена використовується двигун
Брайтона, а не Отто, і скасувати патент, термін дії якого закінчувався за рік.
Источник: http://www.intelpro.net
|