Торгове маркування використовували ще 5000 р. до н.е. Люди
використовували знаки для позначення своєї власності або виробника. Цілком
ймовірно, що первісна людина використовувала знаки для позначення власності
худоби. Пізніше знаки використовувались для позначення виробника товарів і
гарантії їх якості. Також були знайдені печерні малюнки, що зображують зубрів з
символами на бивнях що вірогідно використовувались як знак власника. Крім того,
знаки зустрічаються на кераміці, що датується періодом 5000 до н.е.
Близько 3500 до н.е. Месопотамські товари ототожнювались з циліндричними
кам’яними печатками печатками, що були знайдені в м.Кносс на о.Крит. Цегла,
гончарні вироби, будівельні камені, черепиця періоду перших династій Єгипту, що
датуються 3000 роком до н.е, також містили позначення, що вважаються торговими
марками, що використовувались для позначення власності. З шостого
по третє століття до н.е. світ побачив використання гербового карбування на
грецькій кераміці. Пізніше, згідно знайдених документованих даних, товарні
знаки використовувались в Римській імперії на цеглі як штамп з відміткою
виробника товару.
В 12 столітті торгові гільдії активно використовували знаки для
маркування соєї продукції. Далі дзвонарі почали використовувати знаки. В Італії
в цей період з’явились водяні знаки. У далекому 1226 році був прийнятий перший
англійський закон про торгові марки.М’ясники та виробники пляшок отримали
монополію на використання своїх знаків у Лондоні.У 15 столітті – перший судовий
процесс, в результаті якого вдова отримує право на використання торгової марки
свого покійного чоловіка.
Початок активного розвитку та зростання кількості торгових марок
припадає на середину 19 століття, що було зумовлено науково-технічною та
промисловою революцією. Під час цього періоду багато європейських країн
запровадили законодавство про торгові марки. Так у 1883 році було підписано
конвенцію про охорону промислової власності між країнами, згідно якої вони
зобов’язались гарантувати однакову охорону об’єктам інтелектуальної власності,
в т.ч. торговим маркам.
У 1887 році вперше була використана торгова марка Кока-Кола для
позначення напоїв, в той час як конкурент – Пепсі вперше використав свою
торгову маркуна 10 років пізніше. В цей
період торгова марка перестала бути просто словесною або комбінованою –
з’являються нові види. У 60-х Макдональдс вперше запровадив тривимірні торгові
марки. Із кінця 80-х розпочалась реєстрація кольору в якості торгової марки. Із
розвитком бізнесу, техніки, інтернет-технологій з’являються нові торгові марки
– рухові, звукові, домени як торгові марки. Конкуренція веде до появи нюхових
торгових марок.
Види і кількість торгових марок невпинно ростуть як і загальна вартість
таких активів. Все більше і більше суб’єктів господарювання реєструють свої
позначення в якості знаків для товарів та послуг. Тим часом, кількість ходових
позначень та назв зменшується, тому реєструвати свою «унікальну» назву або
маркування необхідно вже зараз!!! Источник: http://www.intelpro.net