Бренд-консалтингове агентство Interbrand опублікувало свій звіт BestRetailBrands 2009. У ньому вже вдруге названі найдорожчі торговельні марки 25 європейських
роздрібних мереж і 50 американських. Для виставлення оцінки агентство вивчає фінансову
звітність власника бренду, потім обчислює частку прибутку, який генерує
безпосередньо торговельна марка, і її роль у нематеріальних активах.
У Топ-25 торговельних марок європейських рітейлерів цьогоріч з'явився лише один
новачок — на 25-ій позиції британську мережу CarphoneWarehouse замінила
німецька OBI, чий
бренд оцінено у €286 млн. Очолює список, як і
минулоріч, марка шведського рітейлера H&М. При цьому, як зазначає
Interbrand, сама мережа за розміром виручки вже поступається іспанській Zara, чий
бренд займає в рейтингу лише п'яте місце.
Нинішні економічні труднощі істотно вплинули на бізнес роздрібних мереж,
констатує гендиректор Interbrand Джез Фремптон. З квітня
2008 по березень 2009 року вартість 11 з 25 брендів провідних європейських рітейлерів
знизилася. На 3% здешевіла марка Edeka (до €880 млн), на 4% — The Body Shop і
REWE (до €696 млн і €290 млн відповідно), на 6% — Media Markt (до €1,025 млрд),
на 9% — Argos (до €664 млн), на 11% — Kaufland (до €373 млн) і на 12% — C&А
(до €779 млн). Бренди в основному дешевшають через падіння прибутку рітейлерів:
наприклад, продажі The Body Shop 2008 року знизилися на 3,9%, до €756 млн.
Бренди американських рітейлерів агентство Interbrand
оцінило вперше. "Вхідний квиток" в Топ-50 склав $420 млн (мережа
Anthropologie), а перше місце зайняла марка Wal-Мart ($129,8 млрд), котра майже
в шість разів випередила найближчого конкурента Best Buy (майже $22 млрд).
Таким чином, бренд Wal-Мart виявився, за версією Interbrand, найдорожчим
брендом світу. Марка Coca-Сola, що посідає першу сходинку Топ-100 найдорожчих
брендів світу, оцінена лише в $66,7 млрд. Але в цю сотню Interbrand включає
лише глобальні бренди: його власник повинен знаходитися мінімум на трьох
континентах і отримувати не менше 30% доходу за кордоном. За підсумками 2008
фінансового року (закінчився 31 січня) за межами США Wal-Мart Stores Inc.
отримала 24,6% всієї своєї виручки.