До літа 2010 року Україна не має права випускати сувенірну продукцію із символікою Євро-2012.
Відповідне розпорядження видав УЄФА, пояснюючи це боротьбою за дотримання прав інтелектуальної власності. "Емблема є інтелектуальною власністю Союзу європейських футбольних асоціацій, і УЄФА строго відслідковує її використання", — пояснює член державної комісії з питань інтелектуальної власності Сергій Стороженко. Виняток УЄФА робить лише для згадування назви чемпіонату в пресі. "Якщо ми випустимо значок або журнал "Євро-2012", УЄФА одразу відреагує, оскільки УЄФА — це не тільки спортивна, але і комерційна організація", — пояснює Стороженко.
Для захисту інтелектуальних прав УЄФА Планом підготовки України до Євро-2012 передбачається виділення із держбюджету 4,98 млн грн. За підрахунками Стороженко, від продажу сувенірної продукції Україна може заробити сотні мільйонів гривень.
Для контролю за виконанням розпорядження УЄФА в Україні буде введено ліцензування випуску продукції із символікою єврочемпіонату. Всі договори на право використання прапора, герба, логіна та іншої символіки УЄФА підписуватимуться за два роки до початку футбольного турніру — з червня 2010 року.
"Вартість ліцензії ще не затверджена і, швидше за все, буде визначатися індивідуально для кожного виробника. Перевага при виборі компаній у першу чергу надаватиметься партнерам УЄФА, зокрема спонсорам", — говорить начальник департаменту з підготовки і проведення Євро-2012 у Харкові Віктор Христоєв.
Від продажу сувенірної продукції літньої Олімпіади в Пекіні організатори заробили $86,5 млн. Організатори одного з найвідоміших тенісних турнірів Wimbledon щорічно продають товарів зі своєю символікою приблизно на $60 млн.